Mindful Yoga ná de zwangerschap

Rust, ruimte, ontspannen & genieten!

Je baby is totaal afhankelijk en het is heerlijk om jezelf de tijd te geven om te wennen aan alle veranderingen. En vooral veel te rusten en ook je lijf de tijd te geven  bij te komen. We kun je  al snel na de bevalling beginnen met oefeningen om je spieren te versterken.

FIT NA DE GEBOORTE – een online les na de zwangerschapscursus!

Goed voor jezelf zorgen in die eerste fase na de bevalling is fijn.  Een zwangerschap en  bevalling een grote impact op je lichaam.

Denk alleen al aan je bekken, bekkenbodem en spieren.  Zo hebben je rechte buikspieren moeten wijken om ruimte te maken voor je kindje. Tijdens de les doen doen we de diastase test. De ruimte tussen de rechte buikspieren kan variëren van een vingerbreedte tot een breedte van vier vingers naast elkaar.  Zolang deze ruimte er is, zijn versterkende spieroefeningen belangrijk om bekkenbodemproblemen te voorkomen. Hierdoor kan je nog niet zoals vanouds sporten of je lichaam belasten (tillen bijvoorbeeld). Klachten kunnen zelfs alsnog ontstaan maanden na je bevalling, dus het is wel zaak je post-natale lichaam en de signalen die ze afgeeft, serieus te nemen.

Veilige versterking. Het nut de post-natale yoga is dat we je nieuwe lijf weer bewust aandacht geven en versterken op een veilige manier. Het doel: om van binnenuit je lichaam weer ‘bijeen brengen’, door de diepere buik, rug- en bekkenbodemspieren op een veilige manier te trainen.

Tot rust komen, even tijd aan jezelf en nieuwe energie opdoen door middel van beweging en ontspanning is een belangrijk aspect van de les. Iets waar je waarschijnlijk veel behoefte aan hebt.

In de post-natale yogales combineren we zachte yogahoudingen, versterkende oefeningen, ademhalingstechnieken, ontspanning om heerlijk te ontspannen en je ‘batterij’ op te laden met nieuwe energie.

  • Jouw online les – Fit na de geboorte. Na een week of 4 (na een keizersnede na 8-10 weken) een online les ontspanningsyoga en herstel van de belangrijkste spieren.  Je kunt de les kijken en herhalen zo vaak je wilt.  Deel 1. Ademoefeningen voor ontspanning. Je baby stemt zich volop af op jou. Jezelf ontspannen heeft effect op jou en de baby zodat je meer van elkaar kunt genieten. De oefeningen helpen voor het geven van voeding en voor ontspanning. Deel 2. Aandacht voor zachte flow van strekkingen en begin met bekkenbodem oefeningen.
  • Interesse in het volgen van mindful yoga? Veel ‘jonge’ moeders willen mindfulness, yoga en ontspanning combineren. Je bent je meer bewust van alle veranderingen in je leven, de drukte en spanning die het oppakken van je ‘normale leventje’ met de zorg voor jonge baby met zich meebrengt. Dan kan het een verademing zijn om 1 uur per week even helemaal ‘bij te tanken’. Mindful yoga kan je ondersteunen en zorgt ervoor dat je bij jezelf blijft met Yoga oefeningen die wat actiever en uitdagender zijn. Even tijd aan jezelf en je lichaam.

Kijk bij lessen en tijden. Er zijn veel lesmogelijkheden per week.

MET JE BABY

Na een week of 4-6 – tot het moment dat je baby gaat kruipen- ben je welkom op de mam&baby yoga en/of de babymassage samen met je kindje. Tijdens de twee lessen mam&baby yoga, doe je vooral yoga met je baby, je krijgt ook zelf opbouw oefeningen om o.a. de balans in je spieren te herstellen met o.a. trainen van de bekkenbodem, rug, nek en schouders.